Üdvözöljük Hajagos Béláné Fehérvári Csilla oldalán!

Harangszó cikkek

Tartalomjegyzék

Karitász kirándulás

Augusztus 28-án, hajnalban egy autóbusznyi hívõ indult Zemplénbe, hogy részt vegyen a Karitász által szervezett, ma már elmondhatjuk, hogy szokásos évi kiránduláson. Indulás elõtt a templomban mondtunk egy rövid imát, és az új káplán "atyával" megkezdtük utunkat.

Elsõ állomásunk Hollóháza volt. Itt megnéztük a szép, modern templomot, amelyrõl megtudtuk, hogy ez az "átkos" rendszerben elsõként épült olyan katolikus templom, amelynek építése állami támogatással történt. Majd a Porcelán Múzeumot tekintettük meg, megismerkedve a Hollóházi Porcelángyár történetével, fejlõdésével. Sokan nem tudtak ellenállni annak a lehetõségnek, hogy vásároljanak a szebbnél-szebb porcelán emléktárgyakból.

Utunk következõ állomása Széphalom; a Kazinczy emlékcsarnok és a Kazinczy park volt. Nemzetünk nagy irodalmi vezéralakjára emlékeztünk itt, egy rövid múzeumlátogatás keretében.

Ezután került sor kirándulásunk fénypontjára: a sátoraljaújhelyi nagytemplomban meglátogattuk kedves Paszkál atyánkat. Igazi öröm volt viszontlátni õt, aki három évig oly nagy szeretettel vett részt a barcikai hívek vallási életének minden mozzanatában. A nagytemplom gyönyörû, a plébános úr nagyon kedves és vendégszeretõ, Paszkál atya vidám és roppant barátságos - mindez hozzájárult ahhoz, hogy ilyen jól sikerült ez a találkozás. A templomban misén vettünk részt, majd egy agapén vendégeltek meg bennünket a sátoraljaújhelyi atyák.

Utunk további részében a társaság kétfelé oszlott: egyik része a végardói strandon frissítette fel fáradt tagjait, másik része pedig, aki nem hódolt a strandolás örömeinek, Sárospatakon tölthetett el két órát sétálással, nézelõdéssel. Az idõ kegyes volt hozzánk: mindvégig napsütésnek örvendezhettünk.

Hazafelé még megálltunk egy hegyaljai vendéglõnél, ahol megízlelhettük a "hegy levét". Jó hangulatban, énekelve telt az út hátralevõ része. Hála és köszönet Istennek, hogy megadta ezt a szép napot testünk és lelkünk épülésére.